Narkogoogle w Zespole Szkół WZDZ w Trzebiatowie

Dnia 04 października uczniowie Zespołu Szkól WZDZ w Trzebiatowie uczestniczyli w prelekcji dotyczącej szkodliwości zażywania środków psychoaktywnych. W ramach współpracy z dyrektor szkoły Panią Anną Kulasek ,spotkanie poprowadziły , Pani Agnieszka Hamulczyk z Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Gryficach oraz przedstawiciel Komendy Powiatowej Policji w Gryficach sierżant sztabowy Pani Agnieszka Podgórska. Młodzież podczas spotkania dowiedziała się, czym są substancje psychoaktywne – dopalacze, jak silnie uzależniają, że zabijają równie skutecznie jak wypadki na drogach oraz jak pustoszą i niszczą życie młodych ludzi. Pani Agnieszka Podgórska omówiła i przedstawiła powody, dla których młodzi sięgają po dopalacze takie jak: chęć akceptacji przez rówieśników, ciekawość czy też brak odwagi, aby odmówić koledze bądź też bunt przeciwko nauczycielom i rodzicom. Kto to jest klient kupujący i kiedy jest najlepszy? – Kiedy jest uzależniony, ponieważ wtedy kupuje więcej a sprzedającemu chodzi tylko o korzyści finansowe a nie o zdrowie kupującego. Jak zachowuje się pod wpływem dopalaczy, do jakich tragedii może doprowadzić. Mając na uwadze powyższe Pani Agnieszka Hamulczyk zaprezentowała uczestnikom narkogoogle, które symulują skutki zażywania narkotyków. Młodzież mogła założyć taki symulator i przekonać się jak dopalacze prowadzą do dezorientacji, zawrotów głowy, zaburzenia percepcji, braku koncentracji i zniekształcenia obrazu rzeczywistego. Podczas takiego ćwiczenia uczestnicy mieli za zadanie napisać swoje imię na tablicy, przeczytać prosty tekst w książce, przejść się po klasie z wejściem na stopień. Wszystkie zadania okazały się być bardzo trudne do wykonania, jednak chętnych do ćwiczeń nie brakowało, młodzi chcieli przekonać się jak zamroczenie zwęża pole widzenia burząc przy tym równowagę i zdolności motoryczne. Spotkanie z uczestnikami miało na celu między innymi uwrażliwienie ich na zagrożenia wynikające ze sztucznych emocji i uczuć, prowadzących do uzależnień a także wyposażenie w umiejętności dotyczące asertywnych zachowań i służących mówieniu nie biorę, kształtowanie w świadomości uczestników poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje.