1.
|
Zajęcia pozalekcyjne.
|
|
Młodzież będzie uczestniczyć w zajęciach dodatkowych obejmujących wszystkie poniższe elementy:
|
|
a)
|
zajęcia z psychologiem - kształtowanie zachowań asertywnych,
motywacyjnych, komunikacja - głównym celem jest zwiększenie motywacji
młodzieży do uczestniczenia w projekcie;
|
|
b)
|
zajęcia z zakresu poszerzonej wiedzy elektrycznej w formie zajęć dodatkowych w szkole i w warsztatach szkolnych:
|
|
|
-
|
zajęcia teoretyczne obejmują m.in. zagadnienia: instalacje elektryczne,
rodzaje mierników, metody pomiarowe, odnawialne źródła energii, budowa i
eksploatacja maszyn i urządzeń, zasady racjonalnej gospodarki
elektroenerget, zasady organizacji i wykonywanie prac, badania i pomiary
ochronne i eksploatacyjne, projektowanie instalacji elektrycznych;
|
|
|
-
|
zajęcia praktyczne w warsztacie szkolnym: montaż elementów instalacji
elektrycznych, łączenie i wykonywanie instalacji z wykorzystaniem
urządzeń do otrzymywania energii z odnawialnych źródeł, lampy LED,
ocenianie stanu technicznego i usuwanie uszkodzeń, konserwacja i naprawa
instalacji, wykonywanie pomiarów odbiorczych i eksploatacyjnych.
|
|
|
Uczniowie po ukończeniu zajęć otrzymają świadectwo kwalifikacji na
stanowisku eksploatacji w zakresie urządzeń, instalacji i sieci
elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV. Warunkiem otrzymania
świadectwa będzie uczestnictwo w zajęciach, zaliczenie materiału oraz
egzaminu kwalifikacyjnego przeprowadzonego przez komisję SEP.
|
|
c)
|
j. niemiecki specjalistyczny - młodzież pozna podstawowe słownictwo
związane z wykonywanym zawodem elektryka (m.in. posługiwanie się
podstawowymi pojęciami z zakresu elektryki, montażu maszyn, urządzeń,
instalacji elektrycznych; poznanie podstawowych zwrotów i wyrażeń w
języku niemieckim związanych z ubieganiem się o pracę i ustaleniem
warunków zatrudnienia; analiza i interpretacja krótkich tekstów
pisemnych dotyczących wykonywania typowych czynności zawodowych.
|
2.
|
Organizacja staży u pracodawców.
|
|
Celem staży jest m.in: zapoznanie z: zasadami BHP; zagrożeniami dla
zdrowia i życia na stanowiskach pracy; otoczeniem rynkowym firmy;
organizacją stanowiska pracy oraz czynnościami związanymi z realizacją
zadań; planowanie i realizacja prac na podstawie dokumentacji
technicznej; wykonywanie prac z zakresu montażu mechanicznego elementów
elektrycznych i elektronicznych; sporządzanie dokumentacji z
wykonywanych prac i pomiarów. Każdy uczeń odbędzie staż w zakładzie
pracy podczas którego zweryfikuje wiedzę teoretyczną z praktyczną.
|
3.
|
Działalność szkolnego ośrodka kariery.
|
|
Uczniowie uczestniczący w projekcie w ramach SZOK zostaną objęci
zajęciami doradztwa grupowego (funkcjonowanie na rynku pracy, planowanie
rozwoju zawodowego, otwarcie własnej działalności gospodarczej) oraz
doradztwem indywidualnym (kształtowanie postaw i zachowań przydatnych do
planowania osobistej ścieżki rozwoju zawodowego). W funkcjonującym w
szkole od września 2012 SZOK-u uczniom udostępnione są m.in.
specjalistyczne programy komputerowe, ulotki i broszury, czasopisma,
książki, płyty CD i kasety wideo.
|